Kegelove cviky: Účinné cviky pre prevenciu úniku moču a lepší intímny život

kegelove cviky, panvové dno, cvičenia na panvové dno, inkontinencia, inkontinencia moču, vaginálna suchosť, intímny život, ženy po pôrode, menopauza, žena cvičí, žena cvičí kegelove cviky

Nepríjemný únik moču postihuje mnoho žien, no stále sa o ňom málo hovorí. Je čas zahodiť pocit hanby a frustrácie a otvorene hovoriť o inkontinencii. Trápia aj vás problémy s únikom moču? Nie ste samy. Až 50% žien po pôrode a 80% žien v menopauze čelí tomuto bežnému, no nepríjemnému problému. Našťastie existuje riešenie: Kegelove cviky.

V tomto článku sa dozviete:

  • Čo sú Kegelove cviky a ako fungujú
  • Ako Kegelove cviky posilnia panvové dno a zbavia vás inkontinencie
  • Ako cvičiť Kegelove cviky po pôrode, v menopauze a aj v iných životných etapách
  • Aké sú tajomstvá Kegelových cvikov, o ktorých sa na iných stránkach nepíše
  • Ako Kegelove cviky zlepšia váš intímny život

Posilnite panvové dno a zbavte sa inkontinencie

Kegelove cviky sú sériou kontrakcií a relaxácií svalov panvového dna. Tieto svaly sú zodpovedné za kontrolu moču a stolice, ako aj za sexuálne funkcie. Pravidelným cvičením posilníte panvové dno a zbavíte sa nepríjemných problémov s inkontinenciou.

Kegelove cviky pre ženy po pôrode

Počas tehotenstva a pôrodu dochádza k natiahnutiu a oslabeniu svalov panvového dna. Kegelove cviky vám pomôžu tieto svaly opäť posilniť a zbaviť sa inkontinencie moču, ktorá sa po pôrode vyskytuje u mnohých žien.

Kegelove cviky pre ženy v menopauze

Počas menopauzy dochádza k hormonálnym zmenám, ktoré oslabujú svaly panvového dna. To môže viesť k inkontinencii moču, ako aj k vaginálnej suchosti a zníženiu sexuálneho vzrušenia. Kegelove cviky vám pomôžu tieto problémy zmierniť a udržať si zdravý a aktívny intímny život.

Tajomstvá Kegelových cvikov

  • Nájdite tie správne svaly: Predstavte si, že zadržiavate moč alebo prerušujete prúd moču pri močení. Tieto svaly sú svaly panvového dna, ktoré potrebujete precvičiť.
  • Správna technika: Svaly panvového dna pomaly stiahnite a podržte po dobu 3 sekúnd. Potom ich na 3 sekundy uvoľnite. Opakujte 10-krát v sérii. Cvičte 3-krát denne.
  • Nenúťte sa: Cvičte pomaly a s citom. Nepreťažujte svaly a dýchajte normálne.
  • Buďte trpezlivá: Výsledky sa nedostavia cez noc. Pravidelným cvičením pocítite zlepšenie už o 4-6 týždňov.

O čom sa na iných stránkach nepíše

  • Kegelove cviky nie sú len pre ženy: Aj muži môžu profitovať z posilnenia panvového dna. Cvičenie môže pomôcť pri erektilnej dysfunkcii a predčasnej ejakulácii.
  • Pomocou biofeedbacku: Existuje biofeedbackové zariadenie, ktoré vám pomôže naučiť sa správne aktivovať svaly panvového dna.
  • Lepší intímny život: Posilnené svaly panvového dna vám pomôžu dosiahnuť silnejšie orgazmy aj zlepšiť celkový intímny život.

Konkrétne Kegelove cviky

Základný cvik:

  1. Ľahnite si na chrbát s pokrčenými kolenami a chodidlami položenými na zemi.
  2. Pomaly stiahnite svaly panvového dna, akoby ste zadržiavali moč.
  3. Držte kontrakciu po dobu 3 sekúnd a potom svaly na 3 sekundy uvoľnite.
  4. Opakujte 10-krát v sérii.
  5. Cvičte 3-krát denne.

Cvičenie „Mostík“:

  1. Ľahnite si na chrbát s pokrčenými kolenami a chodidlami položenými na zemi.
  2. Zdvihnite panvu od zeme, pričom sa zapierate o päty a ramená.
  3. Sťahnite svaly panvového dna a podržte po dobu 3 sekúnd.
  4. Pomaly spustite panvu späť na zem.
  5. Opakujte 10-krát.

Cvik „Stolička“:

  1. Sadnite si na stoličku s rovným chrbtom a chodidlami položenými na zemi.
  2. Pomaly stiahnite svaly panvového dna, akoby ste zadržiavali moč.
  3. Držte kontrakciu po dobu 3 sekúnd a potom svaly na 3 sekundy uvoľnite.
  4. Opakujte 10-krát.
  5. Cvičte 3-krát denne.

Cvik „Vákuum“:

  1. Predstavte si, že vťahujete vagínu smerom nahor do brucha.
  2. Sťahnite svaly panvového dna a podržte po dobu 5 sekúnd.
  3. Uvoľnite svaly na 5 sekúnd.
  4. Opakujte 10-krát.

Tipy:

  • Cvičte v rôznych polohách – v ľahu, v sede, v stoji.
  • Môžete si pomôcť biofeedbackovým zariadením.
  • Svoje výsledky si zapisujte do denníka.
  • Ak máte akékoľvek otázky, poraďte sa so svojim gynekológom.

Dôležité:

  • Cvičte pomaly a s citom.
  • Nepreťažujte svaly.
  • Dýchajte normálne.
  • Buďte trpezlivá: Výsledky sa nedostavia cez noc. Pravidelným cvičením pocítite zlepšenie už o 4-6 týždňov.

Pamätajte: Kegelove cviky sú jednoduchým a efektívnym nástrojom na posilnenie panvového dna a zlepšenie kvality života. Pravidelným cvičením sa môžete zbaviť inkontinencie moču, vaginálnej suchosti aj zlepšiť intímny život.

Aké sú vaše skúsenosti s Kegelovými cvikmi? Podeľte sa o ne v komentároch!


Zdroje:

Foto kredit: shurkin_son

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *